Blücher

Blücher

søndag 7. august 2011

ASKR 2011 - Torsdag

Torsdag er hviledag på ASKR. Dette er også dagen da mange velger å prøve ut nye kajakker, årer osv. Det er faktisk en utrolig flott mulighet å få prøvd flere kajakker. Jeg har enda ikke møtt noen som har sagt nei til å låne vekk smykket sitt for utprøving.

Det var flere dansker som padlet med oss denne gangen. De fleste av dem kom fra Arrow Kayaks, og det morsomme var at designerne padlet sine egne kjakker. Jeg prøvde både Play og Empower, og har kjempelyst på begge, men vi får se hvem jeg faller ned på.


Testkajakkene var uten ror, men Play er tilgjengelig med ror, og det blir Empower også til neste vår. Av forhandlere av kjakker og padleutstyr var både Milslukern og Tequila tilstede. Jeg har lenge hatt lyst på en tørrdrakt, og med 30% ASKR-rabatt klarte jeg ikke å dy meg. Så jeg gikk til innkjøp av en Kokatat tørrdrakt. Husk at det er viktig å teste utstyret grundig før man går til innkjøp.

Meg i posituren danske Henrik døpte "den sorte svane"

Torsdag var det også dags for en hemmelig konkurranse mellom Long Ramble, Short Ramble, Camp og Race. Vi fikk 15 minutter til å bygge en kajakk av papp og duct-tape. Tror denne kajakken må være i familie med Nuka, en kajakk beregnet for noen som veier litt mindre enn meg. Da den danske pige, som jeg ikke husker navnet på, padlet gikk kajakken som et olja lyn. Men straks jeg entret kajakken endret den drastisk egenskaper.


Å gi seg var aldri noe som ble vurdert. Både Team Blüchers og Arrow Kayaks rykte sto jo på spill.


For de som ønsker er det også flotte turmuligheter på Tindsøya. Utsikten oppe fra Tinden skal være utrolig, men det har jeg kun andrehåndskunnskaper om. Man kan også padle eller gå seg en tur til Sjalgs butikk som ligger ved foten av Tinden. For å oppleve alt må man gjennom mer enn ett ASKR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar